Reklama

Będą nowe połączenia Płocka z Łodzią

Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała, że od czerwca 2026 roku planuje uruchomienie bezpośredniego połączenia na linii z Łodzi do Płocka.
Będą nowe połączenia Płocka z Łodzią

Autor: ŁKA

Samorząd województwa mazowieckiego poinformował w czerwcu o planach dotyczących nowych połączeń realizowanych przez Koleje Mazowieckie. Są wśród nich nowe przyspieszone pociągi, które kursować mają z Płocka do Warszawy przez Kutno i Sochaczew. 
Z komunikatu władz ŁKA wynika, że Płock zyska nowe bezpośrednie połączenia nie tylko z Warszawą, ale również z Łodzią. Ich obsługą zajmować się będzie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Wprawdzie nowy roczny rozkład jazdy pociągów ma zostać uruchomiony w grudniu tego roku, jednak ŁKA planuje uruchomienie połączeń Płocka z Łodzią od czerwca 2026 roku. Oznacza to, że między Płockiem i Kutnem będzie aż 17 par pociągów, w tym cztery pary przyspieszonych (z ograniczoną liczbą przystanków). 
Warto przy tym pamiętać o dwóch dalekobieżnych pociągach PKP Intercity. Pierwszy z nich to Chemik z Płocka do Katowic, a drugi to Flisak łączący Katowice z Gdynią, który kursuje przez Kutno i Płock. Oba zapewniają bezpośrednie połączenie między Płockiem i Łodzią. 
Obecnie między Kutnem i Płockiem mamy w dni robocze 26 połączeń, od nowego rozkładu będzie ich 30, a od 14 czerwca 2026r znowu 26. Dojdzie do nich jeszcze 6 połączeń ŁKA czyli w dni robocze na linii będą 32 połączenia (16 par) – powiedziała nam Donata Mazowiecka, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.

Przesiadka do Sierpca
Połączenie między Kutnem i Sierpcem zaczęło funkcjonować już w listopadzie 1934 roku. Po drugiej wojnie światowej kursowanie pociągów na tej trasie zostało jednak wstrzymane. Przywrócone je stosunkowo niedawno. Początkowo z Sierpca do Kutna dojechać można było szynobusem. W pierwszych miesiącach 2024 roku Koleje Mazowieckie miały jednak poważne problemy sprzętowe, które wymusiły stosowanie zastępczej komunikacji autobusowej. Początkowo na całej trasie, później między Sierpcem i Płockiem. Obecnie odcinek Kutno – Płock jest obsługiwany taborem elektrycznym,a Płock – Sierpc taborem spalinowym. Obecnie wszystkie przypadki wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej między Sierpcem i Kutnem wynikają z prac prowadzonych przez zarządcę infrastruktury, PKP PLK.
Ciekawostką jest fakt, że w pierwszej części 2025 roku liczba pasażerów korzystających z linii łączącej Kutno z Sierpcem była o 13 procent wyższa, niż w analogicznym okresie 2024 roku.

 

 

 
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama