Reklama

Zaczynają z bardzo wysokiego C

Zuzanna Sejbuk i Antoni Kłeczek wystąpią w koncercie „Przed wielkim konkursem”, który zainauguruje 49. sezon artystyczny Płockiej Orkiestry Symfonicznej im. Witolda Lutosławskiego.
Zaczynają z bardzo wysokiego C
W październiku odbywać się będzie 19. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W gronie reprezentantów Polski znajdzie się dwoje młodych wykonawców – Zuzanna Sejbuk i Antoni Kłeczek. Swoje nieprzeciętne umiejętności zaprezentują oni już w piątek 26 września o 19.00. wykonując z towarzyszeniem Płockiej Orkiestry Symfonicznej dwa koncerty fortepianowe Fryderyka Chopina. Płockich symfoników poprowadzi Julian Gilewski.
Zuzanna Sejbuk 
Pianistka młodego pokolenia, która swoją przygodę z fortepianem rozpoczęła jako jako pięciolatka w rodzinnym Szczecinie. Po ukończeniu nauki w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im. F. Chopina w Krakowie podjęła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Bierze udział w wielu kursach pianistycznych prowadzonych przez wybitnych pedagogów. 
Jest laureatką wielu krajowych i zagranicznych konkursów pianistycznych. W 2022 roku była uczestniczką programu stypendialnego dla młodych uzdolnionych muzyków Morningside Music Bridge w Bostonie w Stanach Zjednoczonych. Zuzanna Sejbuk to jedyna kobieta w trzynastoosobowej reprezentacji Polski na tegoroczny Konkurs Chopinowski.

 

Antoni Kłeczek 
Polak amerykańskiego pochodzenia ukończył z wyróżnieniem szkołę średnią. Planuje kontynuowanie nauki gry na fortepianie na wyższych studiach muzycznych. Uczy się prywatnie u dr. Martina Labazevitcha w Waszyngtonie i u innych wybitnych pedagogów. Jest stypendystą Chopin Foundation of the United States. 
Laureat licznych międzynarodowych konkursów pianistycznych, występował jako solista zwieloma prestiżowymi orkiestrami w Polsce i na świecie. 

 

Formuła wymyślona w pociągu
Jerzy Żurawlew, polski pianista, kompozytor i pedagog, późniejszy rektor warszawskiego Konserwatorium Muzycznego, w połowie lat 20. XX wieku przysłuchiwał się w pociągu ożywionej dyskusji na temat zawodów sportowych. Zrodziła się z tego absolutnie niezwykła na tamte czasy koncepcja połączenia rywalizacji z muzyką Fryderyka Chopina. Zainteresowanie szerokiej publiczności muzyką klasyczną miało łączyć się ze swego rodzaju międzynarodowymi igrzyskami sztuki, które skupiałyby uwagę muzyków i melomanów z całego świata.
Podsłuchana w pociągu wymiana zdań między młodymi ludźmi legła u podstaw jednego z najważniejszych wydarzeń pianistycznych na świecie – Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Konkurs miał popularyzować twórczość Fryderyka Chopina (ze szczególnym naciskiem na kompozycje, które w owym były niemal zupełnie nieznane), skłaniać do sięgnięcia po oryginalne źródła muzyki Chopina. Dzięki sięgnięciu do oryginalnych partytur wykonania muzyki Chopina miały zostać oczyszczone z dość swobodnych interpretacji modnych w tamtym czasie. 
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama