Reklama Stocznia Residence

W Płocku o ADHD: więcej zrozumienia, mniej oceniania

W Płocku odbyła się konferencja „Neuroróżnorodność: ADHD dzieci, młodzieży i dorosłych – wyzwania, możliwości, rozwiązania, wsparcie”. Eksperci, nauczyciele i rodzice rozmawiali o tym, jak lepiej rozumieć osoby z ADHD i jak skutecznie wspierać ich rozwój.
W Płocku o ADHD: więcej zrozumienia, mniej oceniania

Źródło: pixabay

Zrozumienie, wsparcie i akceptacja – te trzy słowa były motywem przewodnim konferencji „Neuroróżnorodność: ADHD dzieci, młodzieży i dorosłych – wyzwania, możliwości, rozwiązania, wsparcie”, która odbyła się w Płocku. Wydarzenie zorganizowało Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Wydział w Płocku, wspólnie z Książnicą Płocką.

Spotkanie zgromadziło nauczycieli, psychologów, pedagogów i rodziców, którzy chcą lepiej rozumieć osoby z ADHD. Eksperci podkreślali, że neuroróżnorodność to nie wada, lecz inny sposób działania mózgu. W centrum uwagi znalazły się praktyczne metody diagnozy i terapii, a także pomysły na to, jak wspierać uczniów w szkole i w domu.

– Dzieci z ADHD potrzebują nie oceny, lecz zrozumienia i warunków, w których mogą rozwijać swoje mocne strony – mówiła Agata Strzegowska, pedagog specjalny i terapeutka TUS.

Podczas dyskusji zwrócono uwagę na rolę współpracy między szkołą, rodziną i specjalistami. Tylko wspólne działania pozwalają stworzyć bezpieczne środowisko, w którym każde dziecko czuje się akceptowane.

– Przede wszystkim musimy wspierać, a nie karać – podkreślała nauczycielka Aleksandra Bartosiak-Baran. – Mamy obowiązek przygotować dzieci do życia w różnorodnym świecie.

Konferencja w Płocku pokazała, że wiedza, empatia i współpraca to klucz do zrozumienia ADHD i budowania społeczeństwa opartego na akceptacji różnic.

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama