Reklama Stocznia Residence

Płock ma cyfrowe szkoły

W ósmej edycji konkursu „Mazowiecki Lider Cyfryzacji” wzięło udział 18 szkół podstawowych i 19 ponadpodstawowych. W starszej kategorii wiekowej dwie pierwsze nagrody przypadły placówkom z Płocka.
Płock ma cyfrowe szkoły

Autor: UMWM

Nagrodziliśmy szkoły, które stawiają na innowacje i nowoczesne podejście do nauki. W placówkach, które łączą tradycyjne nauczanie z cyfrowymi narzędziami, uczniowie rozwijają swoje umiejętności w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb. Mają łatwy dostęp do materiałów edukacyjnych, mogą sprawdzać wiedzę w aplikacjach i korzystać z interaktywnych rozwiązań, które wspierają ich codzienną naukę. Takie podejście jest wymogiem naszych czasów – podkreśla marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
W kategorii „Cyfrowa Szkoła Ponadpodstawowa” pierwsze miejsce i tytuł „Mazowieckiego lidera cyfryzacji 2025” przypadło w udziale Zespołowi Szkół Technicznych „Siedemdziesiątka” w Płocku za „Cyfrowy Trening”. ZST „70” to szkoła, w której młodzież uczy się w klasach sportowych, których zadaniem jest kształcenie młodych sportowców. Klasy sportowe o profilu piłka nożna i piłka ręczna oraz wioślarstwo muszą mieć tak skonstruowany plan zajęć, by łączyć edukację ogólną z intensywnymi treningami. Zajęcia należy więc dostosować do potrzeb młodych sportowców, którzy chcą przygotować się do zawodowej kariery sportowca.
Aby ułatwić łączenie edukacji z profesjonalnym treningiem sportowym w placówce wykorzystuje się innowacyjne narzędzia cyfrowe. Ułatwiają one monitorowanie postępów, personalizację treningów, analizę techniki, optymalizację regeneracji i planowanie strategii. Dzięki temu uczniowie ZST mają dostęp do nowoczesnych metod treningowych wspierających ich rozwój sportowy i edukacyjny.
Drugie miejsce zajął Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku za „Cyfrową społeczność szkolną w działaniu”. Szkoła wykorzystuje nowoczesne narzędzia e-learningowe, które wspierają proces nauczania. Uczniowie mają możliwość rozwijania swoich umiejętności w sposób interaktywny, elastyczny i dostosowany do ich indywidualnych potrzeb. Rozwiązania wykorzystywane przez szkołę są darmowe, dzięki czemu uczniowie nie muszą ponosić dodatkowych kosztów związanych z ich użytkowaniem. Mogą za to zwiększać efektywność nauki, rozwijać umiejętności praktyczne i przygotowywać się do wyzwań współczesnego rynku pracy.

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama